torsdag 29 augusti 2013

Santa Cruz och bostadsproblem

Hej,

Här har det varit trubbel i paradiset må ni tro. ISP hjälper mig inte mer nu så jag letar lägenhet för fullt det är onsdag idag och på fredag ska jag ut från hotellet och jag vet inte var än. Jag har gråtit hela natten och varit helt förtvivlad. I morse duschade jag och tog på mig gympaskor och träningskläder sen åkte jag, Carro och Lina och vandrade i Santa Cruz det var så vackert och himla skönt att slippa tänka på boendesituationen för en liten stund.

När jag kom hem hade Lina fått nys om ett rum som precis kommit ut så jag sökte det direkt och hoppas på det bästa. Jag vill bara ha en fast punkt. Jag kände verkligen för att ta mitt pick och pack och åka hem inatt för allting går verkligen emot mig här och jag känner mig sjukt ensam. Först Jude-huset, sen sviker ISP och nu hittar jag inte något rum som är ledigt. I morgon ska jag göra mitt placement test och det har jag ångest över. På fredag är det slut på hotellvistelsen. Det har jag ont i magen över men jag har skypat med mamma och pappa och dom säger att dom hjälper mig så att jag kan bo en vecka till någonstans men det känns liksom inte alls kul. Jag vill inte bo i en resväska mer jag är JÄTTETRÖTT på det. Visst är här fint och så på alla sätt och vis och efter vad jag såg idag kände jag mig väldigt lyckligt lottad att få vara här just då men nu när jag är tillbaka på hotellet, ensam, så känns det inte så jävla fett längre. Detta är liksom ingen semester, jag vill ha en fungerande vardag här borta.

Allt känns bättre när man umgås med folk men när man sitter här själv så saknar jag bara allt och alla där hemma. Det är väl i och för sig inte så konstigt för jag har ju ingen fast punkt och jag mår verkligen inte bra av det.  Det tär på mig som fan det här. Det är mer jobbigt än kul för tillfället.

Här kommer lite bilder från Santa Cruz, väldigt vackert. Där fanns bergslejon men dom var mest aktiva på nätterna tydligen tur det för annars hade jag kissat ner mig.






Denna stranden tog vi oss ner till. Det var brant men jag klarade det. 

1 kommentar:

Unknown sa...

Det kommer lösa sig med boendet. Håll modet uppe snäckan! Kram ❤