lördag 31 augusti 2013

San Francisco

Man ska alltid lyssna på magkänslan. Men jag kan inte åka hem innan jag har sett San Francisco så det ska jag göra imorgon. Planen var först att åka dit själv för att slippa rätta mig efter någon annan sen frågade jag Madde om hon ville med och nu vill hela gänget med svenskar följa med verkar det som. Eller i alla fall mötas upp där. Det kan bli kul. 

Jag och Madde tar tåget och bussen ihop i morgon och det känns skönt sen tror jag att alla kommer delas upp när vi är i San Fran för ja jag ska gå hårt in för shoppingen, kolla runt, ta tid på mig och njuta för jag har inte bråttom. Jag kan inte shoppa mycket för jag har två fulla resväskor men jag vill köpa en ny skinnjacka för min är sönder och kanske någon rolig topp. Jag vill liksom bara lulla omkring där, ta en kaffe och kolla på folk. Njuta av att jag är här. Det kan jag göra själv också om dom andra vill kolla på någonting annat. Jag ska insupa staden så länge jag vill och sen tar jag en taxi hem, vill inte oroa mig över att ta tåg och buss och gå själv när det är mörkt. 

Det kommer inte bli som New York shoppingen precis för den budgeten finns inte men det kan ju vara kul att köpa något och jag tror inte att det blir några problem med att hitta kul saker där. Union Square verkar rätt fett. 

Jag hade en present med mig till Familjen Goldstein och gissa vad, dom fick inte den. Jag har funderat på vem jag ska ge den till. Tänkte på städerskan men kom på att där är två varje morgon så det blir svårt. Däremot så är här en hustomte på hotellet en dam, typ 60 år kanske? Hon är så vänlig och supertrevlig så henne ska jag ge den till. Det är en snöboll, en ljuslykta från Kosta Boda. Jag tror att hon kommer bli glad. 

Allt sker verkligen av en anledning. Jag åkte hit, det var inte rätt för mig men jag är väldigt glad för att jag gjorde den här resan. Det är den bästa resan jag har gjort hittills, och samtidigt den värsta. Jag har börjat göra upp en plan B för när jag kommer hem och idag sökte jag ett säljarjobb i Norge där dom fixar bostad till en om man får jobbet. Det kändes bara helt rätt för mig så jag var tvungen att söka det. Jag vet inte om jag får det, han kanske inte ens hör av sig men nu ska jag leta upp ett jobb som jag tycker är roligt. Jag ska inte tillbaka till Net On Net och helst inte Antonskolan heller för där trivs jag så bra bland barnen och då kanske jag blir fast. Jag ska hitta någonting som passar mig eller som i alla fall kan leda mig en bit på vägen mot någonting jag vill jobba med, försäljning eller reklam. 

En annan kul sak är att jag har blivit sugen på att skriva på min bok igen. Jag har fått inspiration här. Om jag inte hade åkt hit hade jag fortfarande gått runt i stålhättarna, dom röda fristadsbyxorna och den babyblå tröjan och verkligen inte tyckt om mitt jobb. Nu är jag är, redo att flytta hem till mamma eller pappa tillfälligt och börja om på nytt. Det här är en chans som jag tänker ta vara på. 

Inga kommentarer: