tisdag 27 augusti 2013

Foothill College

Jag och Madde tog bussen till skolan idag för att reka lite och kolla läget och där var så himla fint och jättemysigt! Man såg bergen överallt och det verkar som att man sitter utomhus och pluggar en del för där var många lummiga områden. En kille som var på samma buss som oss såg att vi inte var helt varma i kläderna så han visade oss runt på skolan, så himla snällt!

Efter det åkte jag och Madde hem till hotellet och la oss vid poolen och då plötsligt händer det, en riktig hunk med två heeeelt okej kompisar glider in på poolområdet och både jag och Madde blir plötsligt tysta och bara gapar, tar på oss solglasögonen och spanar sofistikerat in dessa tre. Dom bor i samma ingång som mig också och ser ut som partypeople, gissa om jag är glad över att jag är i USA nu eller? Det betyder att jag faktiskt kan prata med dom om jag får tillfälle utan att verka efterhängsen eller allmänt dryg! God bless America!

Det är en sak som man är bortskämd med i Sverige, snygga, fräscha, välvårdade människor gud jag ska aldrig mer klaga på utbudet på Bånken eller Oleary's. Innan jag såg dessa tre idag har jag bara tänkt att ja är det så här utbudet ser ut så behöver ni där hemma inte oroa er för att jag ska stanna kvar här efter skolan. Jag har också hört att man ska ta sig till stranden om man vill se dom amerikanarna som tar hand om sig själva och sitt yttre. Ska ju ditåt på onsdag så det ska bli spännande att se hur stor skillnad det är.

I morgon ska jag och Madde eventuellt iväg och spana in ett rum här i närheten som ska vara väldigt stort och billigt och har det perfekta läget samt bli tillgängligt i oktober så det är inte ute på craigslist än (craigslist är ungefär som blocket här) och det passar bra med oktober eftersom att jag har den här situationen med ISP. Hade jag kunnat hade jag skitit i ISP's brevlåda men här stämmer man folk till höger och vänster så det är ingen bra idé.

Här är en bild från skolan, himla mysig omgivning! 

Inga kommentarer: