tisdag 6 augusti 2013

15 dagar

Igår satt jag och tittade på mina flyttlådor som det står "USA" respektive "KANSKE USA" på och insåg att det inte finns någon chans i världen att jag kommer få plats med mina skor, väskor och kläder som jag "måste" ha de första fyra månaderna i en resväska och ett stort handbagage. Idag, 885 kronor senare har jag en resväska till med mig på planet á 23 kilo. Jag har också skrivit in min adress på flygbiljetterna så att som släpper in mig i landet,  det känns bra. 

Jag började dagen idag med att åka till maxi och beordrad av mormor köpte jag lite grejor till morfar. Därefter stannade jag inom på cafét och köpte gräddbullar också för det bland det bästa han vet. Sen tutade jag vidare mot Ekegården och väckte honom i rullstolen, fikade och pratade lite. Jag har kommit på att han svarar lite när han vill och när man ger honom kakor och coca cola blir talförmågan bättre. Jag sa "Tänk om jag blir kvar i USA och gifter mig med en amerikanare?" då tittade han mig rätt in i ögonen och sa "USCH!" Jag berättade lite om att jag skulle flytta och när jag skulle flyga och sådär. Vissa dagar känns det hopplöst att få kontakt med honom men idag tyckte jag att det gick rätt bra. Alzeimers är en konstig sjukdom. Han skrattade i alla fall mycket. Sen åkte jag hem till mormor för att snacka lite skit. Vi åt varmrökt lax med romsås och kokt potatis... och björnbär och hallon till efterrätt, väldigt trevligt. 

Nu håller jag på med flyttlådorna, i skrivande stund brottas jag med "KANSKE USA" inte det lättaste så jag tog en paus.. Men nu när jag har två väskor känns det lite lättare! 

Jag har också funderat på det här med bil. Det känns som att jag måste köpa en. Googlade Palo Alto och detta kom upp, jag tror att jag kommer att trivas. 
 

Inga kommentarer: